Afwisseling en toch zekerheid

“Bij inVentiv werk je aan je persoonlijke ontwikkeling.”

Uitdaging

Klantgericht denken en handelen, kwaliteit leveren, processen verbeteren en (capaciteit)problemen oplossen beschrijft de manier van werken binnen inVentiv. Je werkomgeving verandert continu en is per opdrachtgever verschillend. inVentiv heeft een open, collegiale en informele werksfeer.

Wat biedt inVentiv?

inVentiv is een bedrijf in beweging en dat biedt kansen voor jou. Voortdurend werken met andere teams en in een andere werkomgeving. Wij bieden je de mogelijkheid om je persoonlijke groei een impuls te geven door verschillende werkervaringen op te doen. Doordat je verschillende opdrachten en projecten bij steeds weer andere opdrachtgevers doet, gaat je ontwikkeling snel. Je speelt een actieve rol in je eigen ontwikkelingspad. Je leert van je collega’s en wordt gecoacht. Samen maken we elkaar sterker.

Professionele en persoonlijke ontwikkeling vinden wij belangrijk. Naast de noodzakelijke WFT opleidingen investeren wij veel in coaching, masterclasses en andere trainingen. Of je nou een starter of een professional bent. Wij geloven dat iedereen zich kan blijven ontwikkelen.


Wat maakt werken bij Inventiv zo aantrekkelijk?

  1. Uitdagende projecten op locatie bij de opdrachtgever
  2. Grote aansprekende opdrachtgevers
  3. Inspirerende werkomgeving
  4. Door steeds wisselende opdrachten gaat je ontwikkeling snel
  5. Opdrachten die maatschappelijk relevant en actueel zijn
  6. Kennis opdoen en delen
  7. Elke opdracht doet een beroep op andere vaardigheden en competenties
  8. Aandacht voor elkaar en betrokken collega’s
  9. Je werkt in een hecht en enthousiast team

Starter

Heb je nog weinig ervaring en heb je een afgeronde opleiding bij voorkeur richting Banking & Insurance? Neem dan contact met ons op. Via het traineeship bij inVentiv ga je aan de slag bij verschillende opdrachtgevers. Je volgt diverse cursussen en opleidingen. Via inVentiv behaal je de belangrijke en noodzakelijke WFT modules en ontwikkel jij je persoonlijke vaardigheden door inhoudelijke competentie trainingen. Daarnaast krijg je persoonlijke coaching.


Projecten & Opdrachten

Lees de ervaringen van onze medewerkers

Mimoun Ahbari

Eerste Project: Verrijking NRL polissen

“Twee jaar lang heb ik samen met nog drie collega’s op een project bij een bekende verzekeraar gezeten. Onze opdracht was om de totale winst voor ieder polis van een portefeuille van ongeveer 2026 traditionele winstdelende verzekeringen te berekenen. Ten behoeve van het opnemen in de automatische processen heb ik als teamleider gezorgd dat binnen tien weken per polis de winst wordt vastgesteld en verwerkt in het systeem van de verzekeraar. Het polisbestand heeft verschillende dekkingen, zoals gemengd, bij leven, bij leven met restitutie en dergelijke. De waarde werd bepaald aan de hand van de mutaties die in het verleden zijn geweest. Ondanks de ingewikkelde berekeningen die we moesten uitvoeren, en het aantal polissen dat we moesten behandelen in zo’n korte periode, hebben we het project succesvol en op tijd opgeleverd aan de opdrachtgever. De opdrachtgever was zeer tevreden over onze kwaliteiten en de manier van aanpak, en daardoor mogen we nog een ander project doen.”

Tweede project: Samenvoegingen VSF (Verzekerd Spaarfonds)

“De VSF portefeuille heeft polissen met een zogenaamde polissplitsing. Deze polissplitsing betreft kruislings (twee polissen) gesloten verzekeringen. Het betreft 823 kruislings gesloten verzekeringspolissen, bestaande uit een totaal van 1646 polissen. Om twee polissen samen te voegen moesten we alle componenten van de samengevoegde polis aanpassen, denk aan premie, kapitaal, doelkapitaal, clausules, garantiekapitaal, inhoudingpercentage, aantal participaties….., en dat vraagt heel veel handelingen in het systeem. Maar de grootste uitdaging was: hoe moeten we zoveel polissen samenvoegen in zo’n korte tijd (voor 15 december moet het klaar zijn )? Om deze vraag te beantwoorden had ik twee dagen nodig. Binnen deze dagen had ik een berekeningssheet ontworpen waarin we de gegevens kunnen verzamelen en ook laten verwerken. Uit de diverse schermen werden de gegevens opgehaald en ingevoerd in het berekeningsprogramma. Aan de hand van de resultaten van het berekeningsprogramma hebben we de juiste gegevens ingevoerd in de samengevoegde polis. De te vervallen polis werd daarna geroyeerd. Daarna werd door ons per samenvoeging een brief zowel naar de klant als naar de tussenpersoon gestuurd. Aan de hand van dit initiatief en nog andere handelingen hebben we gemakkelijker en efficiënter gewerkt. Ik heb het totaalbestand succesvol en op tijd ingeleverd aan de opdrachtgever. En het rekenprogramma dat ik gemaakt heb gebruiken ze nog steeds op de afdeling, ze waren er heel erg blij mee.”

Derde opdracht: spaarloon

“Na deze twee succesvolle projecten mocht ik samen met nog drie collega’s van de opdrachtgever blijven zitten om mee te doen aan nog een derde project. In deze 6 maanden heb ik heel veel geleerd over het effectief aansturen van een project.”

Silvester Karreman

Ik ben in 2012 begonnen met werken voor inVentiv. Ik ben toen gelijk begonnen met werken bij Aegon in Den Haag op de pensioenafdeling. Ik heb bij Aegon verschillende pensioenopdrachten gedaan. Ik heb onder andere het project echtscheidingen gedaan (van de melding van scheiding tot en met het muteren van de verevening in de systemen), onvindbare begunstigden en het project overrente-aandeel. Het voordeel om in de detachering te werken is dat je bij verschillende banken en verzekeraars komt te werken, je kijkt dus in meerdere keukens mee. Dat is een voordeel omdat je dan ook ziet hoe het er aan toe gaat bij verschillende opdrachtgevers en kan je zelf ook een mening vormen wat een efficiënte werkwijze is. Daarmee kan je dan ook bij andere verzekeraars of banken tips geven van hoe het ook kan en om daar dan een efficiency slag te maken.

Ik heb ook bij a.s.r. gezeten op de afdeling waardeoverdracht en het klant contact center en echtscheidingsmutaties voor de portefeuille van Generali. Bij PGGM heb ik meegeholpen om de waardeoverdrachten te verwerken op het moment dat Pensioenfonds Zorg en Welzijn uit onderdekking kwam. Dit gaat dan om zowel de inkomende als uitgaande waardeoverdrachten.

Ik heb dus in veel keukens mogen binnen kijken en heb daarom een goed beeld over de pensioenwereld en die is vrij klein, want je komt andere gedetacheerde of ZZP’ers regelmatig tegen bij andere opdrachten. Je kan op deze manier ook een goed netwerk opbouwen en je reputatie wordt snel bekend. Ik heb daarom ook nooit lang zonder opdracht gezeten omdat ik een goede reputatie heb opgebouwd en natuurlijk ook mijn WFT opleidingen heb bijgehouden en heb behaald.